Calvet reclama a Iberia que no tracti El Prat com un “aeroport de segona”

El conseller lamenta el “greuge comparatiu” amb Barajas | Tranquil·litat a les primeres hores de la vaga del personal de terra

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha acusat Iberia Handling de no complir amb els compromisos adquirits l’any passat i ha demanat a la companyia que no tracti El Prat com un “aeroport de segona”. Calvet ha denunciat que hi ha un “greuge comparatiu” i una desproporció “brutal i alarmant” entre les condicions laborals dels seus empleats al Prat i a Barajas.

"Aquí Iberia només té 2.000 treballadors per un miler d'operacions, en canvi a Madrid en té 7.000 per 1.300”, ha criticat el conseller. També ha reclamat a la companyia que es torni a asseure's amb els sindicats per negociar i ofereixi unes condicions laborals “dignes” per poder posar fi a un conflicte que estava anunciat “des de fa un any”. 

Normalitat al Prat

Per la seva banda, Iberia ha assegurat que hi ha hagut “total normalitat” durant les primeres hores de la vaga gràcies a la cancel·lació preventiva de més d’un centenar de vols i pels serveis mínims establerts pel ministeri de Foment. Les fortes pluges han causat més problemes i han obligat a l'aeroport a deixar d'operar vols, que estan sent cancel·lats en origen o s'han desviat a altres aeroports. En total, s'han cancel·lat 135 vols per aquest cap de setmana –62 el dissabte i 73 el diumenge–.

El portaveu d’UGT Iberia, Omar Minguillón, ha criticat els serveis mínims imposats per Foment, que ha qualificat com “abusius” perquè han suposat que el 70% de la plantilla estigui treballant aquest cap de setmana. El govern espanyol va decidir que el personal de terra havia d’operar el 100% dels vols domèstics amb les Balears i les Canàries, el 54% dels internacionals i el 32% dels vols peninsulars amb una alternativa terrestre de menys de 5 hores.

El comitè de vaga ha anunciat que dilluns decidirà si convoca noves vagues per reivindicar millores salarials per la plantilla. El 2018 el treballadors d'Iberia Barcelona van fer "més de 3.500 hores d'obligat compliment", mentre que a Barajas, on l'empresa té una plantilla amb uns 1.000 treballadors més, només se'n va fer 700. A més, ha criticat que només la meitat de la plantilla té un contracte fix a temps complet.

Més informació
Comentaris (1)
odisea Fa 1 mes
Esto ya cansa,tenemos que gestionarlo desde Barcelona,y ellos desde madrid el suyo barajas,y que nos dejen tranquilos de una vez.Aena ente franquista,no sirve para la Catalunya democratica.pero como siguen chupando si no los hechamos y dejamos de volar con sus aerolineas nunca lo conseguiremos.