CaixaBank revoluciona les oficines bancàries amb un centre de 3.000 metres quadrats a Barcelona

L'entitat financera estrena 'All in one', un pas més en la transformació de la seva manera de relacionar-se amb els clients

El primer que trobes quan entres a la nova oficina bancària All i one de CaixaBank a la plaça Francesc Macià és una cafeteria, gran, lluminosa i moderna. I la carta l'han dissenyat els germans Torres, xefs amb dues estrelles Michelin. La resta dels 3.000 metres del local són espais diversos amb cadires, sofàs i despatxos i sales de reunions per atendre els clients, a més d'una gran sala per a conferències i xerrades. És la nova aposta de l'entitat financera, la que marca un nou salt en la transformació de la seva manera de relacionar-se amb els clients que fa 12 anys que van començar.

Aquest centre, ubicat als baixos de l'emblemàtic edifici d'estil Bauhaus de la plaça, ha sigut presentat aquest dimarts a la tarda i s'estrena aquest dimecres. Són tres plantes dedicades a totes les especialitats bancàries que ofereix CaixaBank: des de la banca de particulars, els petits estalviadors, fins a la banca privada i l'atenció a grans empreses i, sobretot, al comerç i els autònoms. "Aquest projecte és la culminació d'un procés que vam començar fa 12 anys per modernitzar la xarxa de petites oficines tradicionals de caixa d'estalvi. Inicialment vam buscar l'especialització, però el 2013 ja vam començar el replantejament amb les primeres store i ara creem el concepte All in one [tot en un], totes les especialitats en un centre on, a més a més, el client ha de tenir ganes de venir perquè hi passen coses", ha resumit el director general de l'entitat, Juan Antonio Alcaraz. 

La presentació de l'oficina 'All in one' de CaixaBank a Barcelona, amb Maria Lluïsa Martínez Gistau, directora executiva de Comunicació de l'entitat,  Juan Antonio Alcaraz, director general de l'entitat, i Maria Alsina (a la dreta), directora territorial

La presentació de l'oficina 'All in one' de CaixaBank a Barcelona, amb Maria Lluïsa Martínez Gistau, directora executiva de Comunicació de l'entitat, Juan Antonio Alcaraz, director general de l'entitat, i Maria Alsina (a la dreta), directora territorial

Entre d'altres coses, el que passarà és que s'hi podran veure conferències i xerrades sobre temes diversos –no només econòmics, sinó sobre altres aspectes de la vida diària–, prendre una beguda i menjar-se un entrepà o una amanida i, a més a més, l'atenció serà personalitzada. Els clients podran concertar visites amb els seus "gestors" i només d'arribar la persona que els espera sortirà a rebre'ls i els portarà a la sala que tingui reservada.

"Aquí hi ha sales de treball per als diversos equips. Els treballadors de l'oficina hi treballaran mentre no estiguin amb clients, però no tindran un lloc de feina assignat, ni tan sols tenen calaixos", explica Maria Alsina mentre ensenya el local. "Ni tan sols els directors de cada àrea i la directora coordinadora tenen despatx", afegeix Alcaraz.

Tot el disseny del local, per tant, està bolcat cap als 22.000 clients que s'atendran, procedents de set oficines clàssiques de l'àrea de la plaça Francesc Macià. "No es tancarà cap store ni cap centre especialitzat en banca privada, el que fem és redirigir els recursos destinats en oficines tradicionals i molt més petites cap a aquesta, que és un nou concepte", conclou Alcaraz.         

Comentaris (6)
la fi Fa 7 dies
milers de pobles desapareixent. Tenen els pitjors productes de mercat mundial i els mes cars. volen que el client treballi des de casa. Si l'accionista no cobra, igual . La gent gran li importa un rave. Quan entres en una oficina no saben que parles....Ells es pugen el sou i fons de pensions,,,,
Llucià Fa 7 dies
És a dir, que la Caixa farà la competència a les cafeteries del barri. Ara, a veure la reacció de les cafeteries (a part, és clar, la de deixar d'operar amb la Caixa) Potser oferiran serveis bancaris; Poden demanar a bancs que operen per internet que instal·lin ordinadors als seus locals.
D'on no n'hi ha no en raja Fa 12 dies
Més superfície per estafar, enganyar i robar. Més superfície a canvi d'acomiadaments Ni un cèntim a cajabanco
Joanka Fa 12 dies
Ja no sabem que fer per simular que tot els va com abans.... Cada vegada pitjor servei, pitjors oficines, pitjor tracte... això si són els número 1 en el tamany de l'oficina!!!!! recorda la imatge d'espanya... a la cua de tot però això si a futbol els millors!!! La tienen más grande!!!
Ja poden!, ... Amb el que buiden la cartera dels nostres avis ... Fa 12 dies
Déu n'hi do amb la banca estrangera! sí que van forts!
Javi Fa 12 dies
I mentres els clients, els treballadors, i els accionistes son pitjor tractats. No paguen res pels teus estalvis (que son fruit del treball, l´esforç, privacions,...). I a més et cobren Comissió de Manteniment d´un compte que no et dona res. Pura imatge, pur marketing. Millor tenir els diners a sota la rajola com els nostres avis. Prou robatori de la gran banca española: BBVA, Santander, CaixaBank, Bankia i BSabadell, fan negocis amb els nostres diners, no ens fan participes dels guan