CaixaBank, Lidl, H & M, Zara i McDonald’s, les apps més descarregades per sectors

Un estudi de l'Associació d'Internautes revela que les aplicacions de moda, finances i telefonia són les més ben valorades entre els usuaris

Laborals, d’entreteniment, de serveis, de missatgeria, de compres … el de les ‘apps’ és un mercat en expansió. Les descàrregues mundials d’aplicacions han arribat als 33.600 milions en el primer trimestre del 2020, segons les dades dels darrers informes publicats, que detecten un increment de baixades durant el confinament arran de la pandèmia causada pel coronavirus. Aquest augment també es constata en el sector serveis, en una tendència que els experts asseguren que ha arribat per quedar-se.

A l’estat espanyol, CaixaBank, Lidl, H & M, Zara i McDonald ‘s lideren els rànquing de les apps més descarregades dels seus sectors a la Google Play Store, segons un estudi de l’Associació d’Internautes amb dades de mitjans de juny, coincidint amb el final de l’estat de alarma. L’informe analitza les aplicacions més baixades en àmbits com les finances, la moda, el retail, la restauració, la salut o la telefonia, i es concentra en les que no deriven d’un negoci nadiu digital.

L’estudi situa la de CaixaBank com l’app més descarregada del sector de les finances, amb més de deu milions de descàrregues acumulades des del 2009 a la Google Play Store. L’aplicació de CaixaBank, a més, es troba al Top50 de les més populars, on també figura CaixaBank Sign, l’app que facilita la signatura digital i autoritza operacions amb la màxima seguretat del banc, que, en aquest cas, ha superat més d’un milió de descàrregues, segons la informació recollida per l’Associació d’Internautes.

Per darrere de CaixaBank, les apps més descarregades del sector de les finances corresponen al Santander i al BBVA, tots dos amb més de cinc milions de descàrregues. En el rànquing d’aplicacions, el segueixen NCG Banco, Bankia i el Banc Sabadell, amb més d’un milió de baixades, i Ibercaja i Liberbank, amb més de 500.000.

A més de la banca, l’informe de l’Associació d’Internautes posa el focus en altres sectors, com la moda, el retail, la restauració, la salut o la telefonia.

En el llistó dels més de deu milions de descàrregues, també se situen les aplicacions de les cadenes de moda H&M, Zara, Pull and Bear i Bershka, aquestes tres últimes del grup Inditex. Amb més de cinc milions de baixades hi ha les apps de Mango i Stradivarius, i amb més d’un milió, la de Massimo Dutti. Stradivarius i Mango.

Pel que fa als hipermercats, l’aplicació de la cadena de supermercats d’origen alemany Lidl, és la que acumula més descàrregues, amb més de 10 milions. La segueixen, a distància, les apps de Dia i Carrefour, amb més d’un milió, i la de Mercadona, amb més de 500.000 descàrregues a la Google Play Store d’Android.

La presidenta de l’Associació d’Internautes, Ofelia Tejerina, reconeix que la situació excepcional que hem viscut arran de la pandèmia ha afavorit les descàrregues d’aplicacions, de tots els àmbits. “Les apps han aconseguit la confiança dels usuaris en gestions bàsiques com fer la compra o realitzar transaccions bancàries. S’ha demostrat que aquestes tasques poden realitzar-se perfectament de forma digital i només cal esperar un creixement en el seu ús, i la millora de seus serveis, especialment els d’atenció a client “, sosté Tejerina.

Restauració, telefonia i salut

McDonald ‘s i Burger King, amb més de cinc milions de descàrregues, lideren les aplicacions de restauració, i Movistar, Vodafone i Orange, igualment amb més de cinc milions de baixades, les de telefonia. Menys descàrregues es constaten en el sector de companyies de serveis públics, amb Endesa al capdavant (més d’un milió de descàrregues), seguida d’Iberdrola i Naturgy (més de mig milió de descàrregues).

Les de salut també han estat aplicacions que durant aquest confinament han experimentat avenços importants pel fet que s’ha evitat en la mesura del possible les visites als centres sanitaris. Les apps de salut de les comunitats autònomes de Madrid i Andalusia es troben entre les més descarregades (més d’un milió), a la banda de la de Sanitas (més de 500.000) o Quirón Salut (més de 100.000).

Les ‘apps’ més valorades

L’estudi de l’Associació d’Internautes també recull la valoració de les aplicacions en la Google Play Store, amb un màxim de cinc punts. Les aplicacions de moda són les més valorades, amb una mitjana d’un 4,35, seguides de les finances i telefonia, amb una mitjana de 4 punts.

H & M, amb un 4’8; BBVA i CaixaBank, amb un 4’7 i un 4’4 respectivament; Dia, amb un 4’5; i Movistar, amb un 4’2, són algunes de les més ben valorades, atenent els números de la Google Play Store.

Nou comentari