Caixabank i El Corte Inglés lideren les targetes prepagament per a col·lectius més vulnerables

Les targetes prepagament s'erigeixen com a element d'ajuda a col·lectius vulnerables davant del coronavirus

La crisi derivada del coronavirus ha retornat a la vida les gairebé oblidades targetes prepagament com a mètode per a abonar per part d’administracions i ONG les prestacions a persones i famílies en situació social més fràgil.

CaixaBank lidera l’activació d’aquesta mena de targetes, ja que ha reforçat la seva línia de col·laboració amb administracions públiques i entitats socials per a emetre de manera urgent més de 200.000 targetes prepagament socials durant l’estat d’alarma per la pandèmia del Covid-19. També El Corte Inglés, a través de la Fundació Areces, ha revitalitzat aquest tipus de vals en les ultimes setmanes.

Les persones beneficiàries de les targetes prepagament són aquelles que, a causa de la situació de confinament i al tancament de serveis socials com a conseqüència de l’estat de alama, s’han vist impossibilitades per a accedir a la prestació que reben. Segons Creu Roja, l’actual situació ha augmentat un 25% la demanda de menjar en col·lectius vulnerables.

Davant això, administracions i ONG estan recorrent a les targetes prepagament socials per a abonar ajudes socioeconòmiques com, per exemple, les de menjador que reben alguns escolars.

És el cas del Govern de Balears que, amb el suport de CaixaBank, ha activat les targetes prepagament per a les beques menjador de 6.000 alumnes, o l’ajuntament de Madrid, que també en cooperació amb l’entitat que presideix Jordi Gual i de la qual és conseller delegat Gonzalo Cortázar, ha facilitat 2.000 targetes socials a famílies vulnerables. El Govern de Navarra també ha optat pel sistema de targetes prepagament, que distribueix a través de Creu Roja.

En el cas de les targetes prepagament de CaixaBank, aquestes estan preparades per a disposar únicament d’un determinat saldo, carregat per endavant. Com que són recarregables, no obstant això, l’ajuda es pot renovar periòdicament sense que l’usuari hagi de fer cap tràmit, i poden programar-se de manera que el consum es realitzi només en determinats tipus d’establiments com supermercats i farmàcies.

COL·LABORACIÓ PÚBLICO-PRIVADA

Un altre exemple de col·laboració-publico privada per a l’atenció de vulnerables és el de la Fundació Areces que es materialitzarà en aquest sistema de targetes prepagament per a atendre 500 famílies per a l’adquisició de productes d’alimentació i de primera necessitat, encara que en aquest cas la compra està condicionada al fet que sigui en els supermercats del grup El Corte Inglés.

La Fundació Areces i El Corte Inglés col·laboren d’aquesta manera amb l’Ajuntament de Madrid en el seu pla per a pal·liar els efectes que la crisi derivada de la pandèmia està tenint en els col·lectius més vulnerables.

REFORÇANT L’EMISSIÓ

La crisi derivada de la pandèmia del coronavirus ha fet que la necessitat de targetes per a ajudes socials es dispari en tot just uns dies. Per aquest motiu, CaixaBank ha fet front a la situació “reforçant la seva capacitat d’emissió de targetes prepagament i enfortint la col·laboració amb les institucions-clients que els han traslladat la seva necessitat de disposar d’una alternativa a la distribució presencial d’ajudes”.

L’ús d’aquestes targetes aporta múltiples avantatges als qui les perceben. Poden utilitzar-se sense necessitat de tenir cap compte bancari ni ser client d’una entitat concreta. Així mateix, compten amb els serveis característics de les targetes de CaixaBank: permeten consultar el saldo i els moviments en els caixers o en la web ‘www.moneytopay.com‘ i ofereixen la protecció CaixaBankProtect enfront d’operacions fraudulentes realitzades per tercers.

Nou comentari