La Barcelona Wine Week tanca la primera edició amb més de 15.500 visitants

Fira de Barcelona celebra que els "bons resultats" confirmen l'encert del model

La Barcelona Wine Week (BWW), que ha tingut lloc des d’aquest dilluns fins a aquest dimecres al Pavelló 8 de Fira de Barcelona, ​​ha tancat la seva primera edició amb més de 15.500 visitants, que han participat en unes 3.200 reunions de negocis i 50 activitats programades.

En un comunicat aquest dimecres, la institució firal ha informat que més de 550 empreses expositores i 40 Denominacions d’Origen (DO) de l’estat han passat pel saló.

Fira de Barcelona ha celebrat que els “bons resultats” confirmen l’encert del model firal i li auguren un prometedor futur com a certamen de referència del vi.

Les empreses han presentat més de 600 referències noves durant els tres dies de saló, que ha ocupat els 19.000 metres quadrats de recinte Montjuïc de Fira Barcelona.

Per superfície contractada i nombre d’empreses expositores, Catalunya ha sigut el territori amb més presència, seguida de Castella i Lleó, la Rioja, Euskadi i Navarra.

El saló també ha comptat amb la presència de més de 300 compradors internacionals de mercats estratègics per a l’exportació del vi convidats per l’organització.

El president de Barcelona Wine Week i del Consell Regulador de la DO Cava, Javier Pagés, ha explicat que pretenien ser “un veritable aparador per mostrar l’excel·lència del vi al mercat internacional”.

Pagés ha fet un primer balanç “molt satisfactori” d’un saló que, segons ell, partia d’un concepte nou, d’alguna manera rupturista, que suposava assumir riscos.

Per la seva banda, el director general d’Alimentaria Exhibitions, J. Antonio Valls, ha destacat “la bona acceptació” per part dels professionals del nou format de saló, que recrea un recorregut per tots els territoris vitivinícoles d’Espanya.

130.000 copes de vi

L’organització de BWW estima que durant la seva celebració s’han servit més de 130.000 copes de vi, entre els tastos oferts pels expositors, els autoguiats de la barra Fabulous 50 by Woman –amb vins produïts i impulsats per dones com Mireia Torres (Jean Leon) , Mariona Rendé (Rendé Masdéu) i Anne Cannan (Clos Figueres), entre d’altres– i els dirigits, organitzats dins el programa d’activitats del saló.

A més, el certamen ha comptat amb la participació de mig centenar d’experts que han ofert diferents modalitats de tasts i ponències, com l’editor executiu de Wine Spectator, Thomas Matthews; els sommeliers François Chartier i Ferran Centelles; el Màster of Wine Pedro Ballesteros, els directius de cellers Miguel i Mireia Torres, i l’enòleg Antonio Flores, entre d’altres.

La BWW, impulsada per Fira de Barcelona a través de la seva societat Alimentaria Exhibitions, s’ha celebrat per primera vegada al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona de el 3 a el 5 de febrer de 2020.

Més informació

Nou comentari