Barcelona inaugura un punt d’informació per a persones afectades pel Brexit

Està pensat per atendre dubtes a ciutadans i empreses britànics sobre la sortida d'Europa

Barcelona ha posat en marxa aquest dimecres un punt d’atenció presencial pel Brexit. El punt està ubicat a l’oficina d’atenció d’empreses que hi ha al districte [email protected] i està adreçat a la ciutadania i a empreses britàniques per resoldre dubtes sobre possibles oportunitats i conseqüències per la sortida del Regne Unit de la Unió Europea (UE). El servei l’ha posat en marxa l’Ajuntament de Barcelona en coordinació amb l’ambaixada del Regne Unit a Espanya i el Ministeri de l’Interior. Aquest dimecres l’han visitat el tinent d’alcalde d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, l’ambaixador britànic a Espanya, Hugh Elliott, i el subdelegat de govern espanyol a Barcelona, Carlos Prieto.

La posada en marxa d’aquest Punt Brexit s’emmarca en la bateria d’accions previstes dins del Pla Brexit engegat per l’Ajuntament davant de la imminent sortida del Regne Unit de la UE. Els objectius principals són donar suport a la ciutadania britànica que viu a Barcelona i retenir inversions i projectes d’empreses de capital britànic que operen al territori. També captar inversions i atreure talent internacional mitjançant el suport a empreses que vulguin establir-se a la ciutat com a conseqüència del Brexit.

Segons l’ambaixador britànic en Espanya, Hugh Elliott, aquest punt d’informació és “pioner” i servirà per donar informació “als més de 20.000 ciutadans britànics que viuen a Barcelona i les més de 660 empreses britàniques establides a Catalunya”. L’objectiu és resoldre les seves preguntes per tal que l’impacte del Brexit en les seves vides sigui el mínim. “És exactament el que cal per assegurar-se que ciutadans i petites i mitjanes empreses tinguin la informació necessària per ajustar-se al Brexit“, ha dit.

Per la seva banda, el tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda, Jaume Collboni, ha dit que l’obligació del consistori és donar la màxima informació possible a les famílies britàniques que resideixen a la Barcelona metropolitana i a les empreses petites i mitjanes. Preguntat per quin tipus de consultes creu que es rebran, Collboni creu que “informació en temps real dels canvis que suposarà el Brexit en el marc legislatiu i legal d’empreses britàniques al nostre país”.

A més d’aquest punt, l’Ajuntament també ha posat en servei un apartat específic d’informació al web “Barcelona International Welcome” i informarà la comunitat britànica amb sessions informatives, a través de xarxes socials i mitjançant el butlletí que en l’actualitat envia a la comunitat.

Nou comentari