El Prat es consolida com a gran aeroport intercontinental

Aquest any ha guanyat cinc noves rutes amb Amèrica i segueix tenint l'Àsia com a gran assignatura pendent

L'aeroport de Barcelona-El Prat suma rècords a cada mes que passa, però no només per la quantitat de viatgers, sinó també per l'ampliació continua de la seva oferta de destinacions internacionals, que en els últims dos anys li ha permès fer un salt de qualitat molt important. Al primer semestre de l'any, El Prat s'ha consolidat com un dels grans aeroports del sud d'Europa amb un tràfic de 25 milions de passatgers (+5,5%), dels quals 2,78 milions corresponen a rutes intercontinentals, que han crescut un 17%.

La bona marxa del Prat s'ha traduït en increments de viatgers a totes les regions del món: Àsia (+62%), Amèrica Llatina (+22%), Orient Mitjà (+16,8%), Àfrica del Nord (+11,8%), Amèrica del Nord (+9%). Excepte amb l'Amèrica del Sud, on Madrid-Barajas encara és líder indiscutible, a la resta de continents Barcelona ja és la principal portada d'entrada per a turistes i empresaris de tot el món. De fet, el nombre de viatgers intercontinentals s'ha disparat un 65,5% des del 2016 gràcies a la posada en marxa d'una vintena de noves rutes.

Amèrica del Nord, el destí preferit

Fa uns dies l'Observatori de Tràfic Aeri de la Cambra de Comerç Barcelona anunciava que els vols entre la capital catalana i els EUA superen els dos milions de passatgers anuals entre vols directes i indirectes. I ara les xifres d'Aena reafirmen l'idil·li que manté Barcelona amb l'Amèrica del Nord. En els sis primers mesos de l'any, el tràfic directe s'ha situat en 871.000 persones, un 9% més que l'any passat.

En els pròxims mesos el creixement podria ser encara més gran perquè de les cinc noves rutes intercontinentals que s'han anunciat aquest any, quatre tenen com a destinació Amèrica del Nord: Mèxic (Aeroméxico), Toronto (Westjet), Chicago (Norwegian) i Nova York (Level). La cinquena, també operada per Level, és amb Santiago de Xile, que també consolidarà el constant augment de viatgers cap a l'Amèrica del Sud. Aquest semestre ja sumen 330.000 passatgers (+17,%).

L'Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica

Després de l'Amèrica del Nord, les dues altres regions amb més volum de passatge són l'Orient Mitjà i el Nord d'Àfrica. Els vols amb Abu Dhabi i Dubai (Emirats Àrabs Units) sumen 316.000 viatgers aquest primer semestre, mentre que amb Israel i amb Qatar estan al voltant dels 200.000. En total, més de 715.000 passatgers amb un creixement de gairebé el 17% que converteix l'Orient Mitjà en el segon gran mercat de l'aeroport del Prat. Pel que fa al Nord d'Àfrica, les xifres rècord del mes de juny han permès superar els 520.000 viatgers. Marroc i Algèria, les dues principals destinacions a la regió, registren creixement superior al 10%, tot i que és Egipte qui més augmenta (+47%).

Àsia és l'assignatura pendent

El mercat asiàtic és una de les assignatures pendents de l'aeroport de Barcelona. Tot i els esforços del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA), Àsia encara és el continent amb menys volum de passatgers, encara que és el que creix més de pressa. En aquests sis primers mesos el tràfic s'ha situat en 270.000 persones, un 62% més que l'any passat gràcies a la consolidació de les rutes amb Xangai, Seül, Hong Kong i Singapur, totes iniciades en els últims dos anys.

Una de les velles aspiracions del Prat és servir de pont entre l'Àsia i l'Orient Mitjà i Amèrica, però per això necessita desenvolupar molt més la seva connectivitat amb el sud-est asiàtic. Els pròxims objectius del CDRA són el Japó, l'Índia, Tailàndia i Vietnam, mercats que tenen un gran potencial perquè desenes de milers de persones viatgen a Barcelona procedents d'aquests països fent escala en altres aeroports europeus.

Més informació
Comentaris (1)
JORDI Fa 2 mesos
Gracias a la buena administración de aena....os lo dejan a mis amiguitos y empezarían a hacer el ridículo con la banderita cubana esa y el amarillo......