Ajuntament i Generalitat promocionaran la ciutat internacionalment amb el Barça

Signen un conveni per impulsar el posicionament de la ciutat i atreure noves inversions

La Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i el Futbol Club Barcelona faran junts accions de promoció internacional de Barcelona i Catalunya. És el resultat d’un conveni signat aquest dijous entre les tres parts que té com a objectiu impulsar el posicionament de la ciutat i el país a l’exterior i atreure noves inversions d’empreses estrangeres. Es preveu organitzar accions internacionals de promoció conjuntes aprofitant, per exemple, sortides dels equips professionals del Barça a l’estranger, ja sigui durant la temporada regular o la temporada d’estiu. En paral·lel, el conveni també recull la possibilitat d’atendre de forma conjunta delegacions institucionals o empresarials estrangeres a Barcelona.

El conveni donarà continuïtat a accions que ja s’han dut a terme anteriorment, com l’organització de les jornades de promoció i captació empresarial ‘Barcelona Catalonia Talks, Business & Barça’ l’any passat al Japó en el marc de la gira d’estiu de l’equip en aquest país. Alts directius d’una quarantena d’empreses japoneses industrials i de sectors com les ciències de la vida, la indústria farmacèutica, la química, els videojocs i la robòtica van assistir a les jornades.

La consellera d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Àngels Chacón, ha considerat que l’acord signat aquest dijous és un “exemple de suma d’esforços” que “ha de permetre fer un pas més” en la promoció de Catalunya a l’exterior i contribuir així al posicionament del país arreu del món.

L’acord també va en la línia de la captació d’inversions estrangeres a Catalunya. En aquest sentit Chacón ha recordat que del 2015 al 2019 el país ha captat més de 23.500 milions d’euros d’inversió estrangera, “un 35% més que els el quinquenni anterior”.

El Departament d’Empresa i Coneixement i el Futbol Club Barcelona mantenen un acord de partenariat des del 2012 amb l’objectiu de promoure la destinació turística catalana en els mercats internacionals.

De la seva banda, el president del club esportiu, Josep Maria Bartomeu, ha posat “a l’abast del país” la “visibilitat” i “l’estima” que “desperta” el Barça amb l’objectiu de “revertir la complexa realitat que ens toca viure”.

Finalment, el tinent d’alcaldia d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha considerat que “sumar el valor reputacional” de Barcelona, el Futbol Club Barcelona i la Generalitat és “exponencialment més elevat” que anar “per separat”.

Més informació

Nou comentari