Cimera al Prat per buscar solucions als continus retards i cancel·lacions

L’Aeroport de Barcelona té un dels pitjors índex de puntualitat d’Europa i la meitat de vols té retards de mitja hora com a mínim

El Ministeri de Foment ha anunciat aquest dijous que encarregarà un estudi a Eurocontrol perquè analitzi les causes dels retards a l'Aeroport de Barcelona-El Prat, faci un diagnòstic i plantegi una sèrie de mesures de millora que puguin implementar-se a partir de l'estiu de 2019. Ho ha explicat aquest dijous el secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Pedro Saura, després de la reunió del Comitè de Coordinació Aeroportuària de Catalunya. 

La reunió ha comptat amb la presència del conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, i del primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, ​​Gerardo Pisarello, a més d'Aena, Foment del Treball, la Cambra de Comerç de Barcelona i el RACC. La iniciativa, plantejada pel ministeri, busca tenir un diagnòstic "objectiu, tècnic, independent i rigorós" sobre les causes que han provocat els retards i les cancel·lacions en els últims mesos.

Més info: El Prat es queda petit i tancarà 2018 amb 50 milions de passatgers

Causes dels retards

En una roda de premsa posterior, la secretària general de Transports, María José Rallo, ha posat de manifest la "singularitat operativa" de l'Aeroport de Barcelona perquè els vols requereixen passar en la seva gran majoria per l'espai aeri francès, però ha assenyalat que els problemes no són únicament de Barcelona, ​​sinó també de la capacitat l'espai aeri europeu. La mala climatologia i les vagues a l’aeroport de Marsella també ha tingut un gran impacte en l’operativa del Prat.

El conseller de Territori ha valorat positivament les últimes xifres sobre tràfic de passatgers a l’Aeroport de Barcelona-El Prat. Després de la reunió, Calvet ha recordat que es tancarà “l’any amb més de 50 milions de passatgers, superant xifres anteriors, el que constata que l’aeroport de Barcelona va molt bé”. Respecte als retards, ha assegurat que cal “analitzar les causes de la cronificació dels retards al Prat amb rigor i profunditat, perquè tenim el 50% de vols afectats per retards de mitja hora de mitjana”.

El marxa el pla BCN a punt

L'estudi –que estarà a punt al febrer– és la primera de quatre actuacions que durà a terme el govern espanyol per abordar els retards i cancel·lacions sofertes en l'estiu anterior, i que s'emmarquen en el pla 'Bcn a punt', que ja va avançar el ministre de Foment, José Luis Ábalos, divendres passat a Barcelona. Així, el pla de Foment preveu una participació activa de la Direcció General d'Aviació Civil (DGAC) al 'grup de savis' creat per la Comissió Europea, on presentarà propostes a curt termini i "tindrà un paper predominant" per resoldre la situació de capacitat aèria a Europa.

També s'ha creat una Oficina del Pla Atenea dins d’Aena enfocada a la implementació gradual de millores operatives i tècniques en l'espai aeri ia l'aeroport en l'àmbit tecnològic, de procediments i disseny de l'espai aeri. La quarta actuació que pretenen impulsar és una sèrie de reunions amb el sector que compti amb la participació activa de les companyies aèries i que estiguin obertes als membres del comitè aeroportuari.

Més informació
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?