60 milions d’euros per ampliar la capacitat de la terminal Best del Port

El Port de Barcelona ha aprovat aquest dimecres les obres d’una nova fase per seguir desenvolupant i augmentar la capacitat d’emmagatzemar contenidors de la terminal Best, que Hutchison gestiona al moll Prat. La companyia pagarà 60 milions d’euros en els treballs d’ampliació, segons l’acord pres pel consell d’administració del Port aquest matí.

De la inversió total, es destinaran 31 milions d’euros a l’obra civil de la millora, per tal de disposar de set blocs més de contenidors al port, el que suposarà que la terminal Best incrementi un 26% la seva capacitat. Els altres 29 milions de despesa es dedicaran a l’adquisició de maquinària per a la terminal. Es concret, es compraran 14 grues automatitzades ASC per traginar contenidors.

La previsió que el Port de Barcelona ha anunciat aquest dimecres és que la construcció comencarà abans de l’1 de maig de 2022. La nova edificiació s’alçarà sobre les 10 hectàrees de terreny que el Port de Barcelona va lliurar fa un any a Hutchison, la companyia amb seu a Hong Kong i que opera la terminal des que va inaugurar-se, el setembre de 2012.

Un cop finalitzades les obres de la terminal Best, la concessionària passarà de tenir 27 a 34 blocs de contenidors, ha explicat l’autoritat portuària en un comunicat. La terminal Best ocupa ara 80 hectàrees i 1.500 metres del moll Prat, amb un calat de 16,5 metres de profunditat. El Port de Barcelona detalla que la terminal disposa de 13 grues de moll súper post-panamax, capaces d’operar els vaixells més grans del món, 54 grues automatitzades, dues grues a la terminal ferroviària i 34 shuttle carriers.

Després de ratificar-se que tiri endavant la nova fase d’ampliació, l’autoritat portuària ha afegit que “la primera terminal semiautomàtica desenvolupada pel Grup Hutchison Ports incorporarà vuit noves grues automatitzades ASC per donar servei als quatre primers blocs que posarà en funcionament a finals de l’any 2023“. El Port de Barcelona compta amb que altres sis grues ASC més s’incorporin més tard, en una data per concretar.

Tràfic a l’alça

El port de Barcelona ha transportat 3,2 milions de contenidors –de sis metres de llarg, 2,4 metres d’amples i 2,6 metres d’alt- entre gener i novembre. Suposa un 21,6% més de contenidors respecte al mateix període de l’any passat i un 4,6% més en comparació amb els 11 primers mesos de 2019, abans de l’esclat de la pandèmia. Pel que fa al tràfic total de mercaderies, pel port han passat 60,9 milions de tones fins al novembre, un 13,9% més en termes interanuals, segons ha informat aquest dijous en un comunicat.

En paral·lel, l’arribada de passatgers s’ha incrementat un 69,4%, amb 1,4 milions de visitants. En aquest sentit, destaca l’arribada de gairebé mig milió de creueristes (una pujada del 45,3%) i de passatgers en ferris de línia regular (un 45,3% més).

En la nota publicada aquest dijous, el Port de Barcelona també subratlla el “bon comportament” que està tenint el tràfic de contenidors plens, tant d’importació com d’exportació, que s’incrementa un 16,4% i un 11,8%, respectivament. Quant al transbordament –contenidors que són descarregats per tornar-se a embarcar cap a la seva destinació final-, aquesta activitat registra un increment interanual del 33%.

Nou comentari

Més notícies
Un tren nocturn enllaçarà directament Barcelona amb Tolosa de Llemguadoc M.M.P

Un tren nocturn de baix cost unirà Barcelona i Tolosa de Llenguadoc

El servei, anunciat pel ministre de transports francès, entrarà en funcionament el 2026 i connectarà directament Catalunya amb Occitània
Imatge d'arxiu de viatgers al metro / Jordi Play

Un conductor de bus, l’heroi que va salvar la dona llençada al metro

"Vaig fer el mateix que m’agradaria que fessin per mi, si algun dia jo estic en perill", diu l'home, de 36 anys