L’Auditori crea una plataforma per oferir en streaming la temporada 2020-21

La programació reivindica el paper de les dones i inicia una trilogia fins al 2023 amb el concepte de 'La Creació'

L’Auditori encara la temporada 2020-21 amb la previsió de combinar l’oferta presencial i la virtual, i per això ha creat una plataforma de vídeo sota demanda que oferirà concerts en streaming si hi ha “escenaris adversos”. “En cas que no puguem obrir al 100%, estem consensuant amb tots els artistes d’aquesta tardor un projecte alternatiu en streaming”, ha explicat a l’ACN el director de L’Auditori, Robert Brufau.

Sigui física o virtualment, la programació reivindica el paper de les dones directores i compositores, i inicia un nou projecte artístic de tres anys amb ‘La Creació’ com a punt de partida. La temporada, que comença al setembre, presentarà novetats com la creació d’un segell discogràfic propi o el naixement del Cor de L’Auditori.

El “pla B” de L’Auditori en cas de no poder acollir públic a la tardor o fer-ho amb restriccions és la creació de l’Auditori Digital, que inclou un segell discogràfic propi i una plataforma de vídeo en streaming. “A l’estil Netflix o Filmin”, els espectadors podran visionar estrenes puntals de la temporada, així com accedir a un catàleg de concerts enregistrats. El context de la pandèmia ha accelerat la transició de L’Auditori cap al digital, i Brufau assegura que no es tracta d’una adaptació transitòria: “Quan tinguem L’Auditori obert al 100% seguirem oferint activitat digital i conviurà amb la presencial, és un camí de no retorn”.

40 produccions a la tardor

De moment, el projecte alternatiu preveu l’enregistrament de més de 40 produccions durant la tardor, des de música simfònica, antiga, cambra, jazz, pop i noves músiques. Estan confirmats, a més de la feina setmanal de la Banda Municipal de Barcelona i l’OBC, el Quartet Casals, Jordi Savall, els pianistes Marco Mezquida amb el seu trio MAP, Xavi Torres, el compositor Pablo Carrascosa, Nico Roig, Joana Gomila, o el cor Infantil de d’Amics de la Unió, Veus.

“És una programació alternativa a la que trobem al llibret, però comptant amb els artistes del llibret”, resumeix Brufau d’una temporada amb 210 produccions previstes. En cas que es combini l’streaming amb públic reduït a la sala, el director recorda totes les normes de distanciament que s’hauran de complir també als escenaris. “Es marcarà un nombre màxim de músics a l’orquestra, la durada dels concerts entre 60 i 70 minuts evitant les pauses i els programes de mà tendiran a ser en format digital per prevenir possibles contagis”, detalla el responsable de L’Auditori.

Vuit directores convidades per a l’OBC

L’OBC ha convidat vuit directores amb l’objectiu d’apostar pel talent femení: Marta Gardolińska, Zoi Tsokanou, Giedrė Šlekytė, Ruth Reinhardt, Anja Bihlamaier, Elim Chan, Shiyeon Sung i Lawrence Equilbey. Es tracta del 27% del total i “s’apropa molt més a la realitat del mercat”. L’Auditori vol posar el focus en terrenys que estan lluny de la igualtat de gènere com la composició o la direcció, i potencia la presència de creadores en diferents espais com Escenes, la proposta on es troben diferents disciplines i que comptarà amb l’actriu Alba Pujol, l’artista Tanit Plana i la pianista Marina Herlop.

Primer moviment: ‘La Creació’

L’Auditori inicia una nova etapa amb una programació en forma de trilogia que uneix totes les programacions de la casa i s’inspira en un cicle vital de tres fases. La temporada 2020-21 es representa per un procés de gènesi (Creació), la temporada 2021-22 com a desenvolupant (Amor-odi) i la 2022-23 com el final (Mort o retorn). Aquests tres conceptes articularan tota la programació entre setembre de 2020 i juliol del 2023.

Així doncs, es podrà sentir, per exemple, ‘La creació’ de Haydn o ‘In Seven Days’ de Thomas Adès, per a piano, orquestra i vídeo. Adès és el compositor convidat de la temporada juntament amb la canadenca Cassandra Miller.

Dos nous festivals i el Cor

La temporada començarà amb un nou festival, la primera Biennal Internacional de Quartets de Barcelona, cocomissariada pel Quartet Casals. Una trobada de quatre dies amb algunes de les formacions més destacades de l’actualitat que té l’objectiu de “convertir-se en la referència del gènere del quartet de corda a nivell internacional”.

Una altra novetat és el naixement del festival Mozart Nits d’Estiu, que explorarà de la mà de l’OBC l’obra del compositor de Salzburg. El certamen recupera l’esperit del que ja va existir, amb el mateix nom, anys enrere i el trasllada a l’estiu.

A més, la nova temporada experimentarà els primers passos del Cor de l’Auditori, “nova vertebra que se suma a l’extens engranatge de la tradició coral d’aquest país”. La nova formació, dirigida per Xavier Pastrana, permetrà assolir produccions simfonicocorals de “gran nivell”, en col·laboració amb altres cors destacats de l’ecosistema musical.

Abonaments a l’espera

Els abonaments per a la propera temporada es podran reservar a partir del 5 de juny però no es cobraran fins al setembre, quan se sàpiga si ofereixen concerts en directe o bé es fa el pla B en streaming. “S’explicarà als abonats i si cal s’adaptarà el preu dels abonaments a la programació que s’acabi oferint”, detallen. Brufau afirma que volen ser prudents i no entrar en una “allau de devolucions” com la que ha viscut el sector arrel d’aquests mesos de cancel·lacions.

A més del camí digital que pren L’Auditori, es vol potenciar el públic jove amb una nova tarifa plana per a menors de 35 anys per 85 euros, que s’afegeix a la de menys de 25 anys. L’Auditori estrena nova imatge obra de l’estudi Make it Gas, incorporant Barcelona al logotip.

Nou comentari